[ProductDetail_TopEspot]
[ProductDetail_RightEspot]
[PDP_FEATUREDIN_Espot]
[ProductDetail_BLOG_TOUT_ESPOT]
[ProductDetail_KEEP_EXPLORING_ESPOT_Bottom]
Please enter valid email address. Your password will be reset and sent to your email account. Enter your Email Address and click 'Continue' Example: name@domain.com Submit Cancel Forgot Password Close /GrandinRoad/US/Global/Popups/forgot_password Enter your email address

18
10 0
We apologize, but this item is no longer available.
true
false
false
false
false pdp {"scheme":"product1_cr"}
false pdp {"scheme":"product2_cr"}
[ProductDetail_Espot01]
[ProductDetail_Espot02]
Autumn Blossom Duvet Cover is rated 4.1 out of 5 by 46.
Rated 3 out of 5 by from Disappointed Loved this online and in the catalogue, but it is not the same in person. The pattern is not all over the cover. The top third is plain white and not what I had wanted. I will return this.
Date published: 2019-05-23
Rated 5 out of 5 by from Beautiful! Quality matches the beauty of the pattern. Highly recommend!
Date published: 2019-05-07
Rated 5 out of 5 by from Beautiful colors! We are really enjoying the duvet and pillow shams. Good quality and well made.
Date published: 2019-05-01
Rated 5 out of 5 by from Very pretty! I was hesitant to buy this set because of some of the reviews but I am glad I did. It’s a beautiful pattern and really brightens up our room. I have no problems with the king size shams or the duvet. I used a steamer to get the wrinkles out and it worked well.
Date published: 2019-04-13
Rated 5 out of 5 by from Soft!! I was extremely hesitant to purchase this with so many reviews saying how rough it felt. It is quite the opposite. It *looks* like linen, but is very smooth and almost silky feeling. I was very happy to discover that! The colors are as they appear in the catalog. And I did buy the king for my queen duvet. I always do. I just unpacked it, so obviously haven’t washed it, but I’m sure it won’t come out wrinkle- free - it’s cotton. I’m impressed in first take. If anything changes, i’ll come back and make a note!
Date published: 2019-03-20
Rated 5 out of 5 by from Beautiful I truly love the cover that adds beauty and happiness to my room. I love that it is cotton. The quality is wonderful, I ordered the euro shams and the color is not as bold, I could see it before I even held them up to the duvet. But with the return policy for these and the fact that they are squished in with pillows I’m keeping them . It’s not that big of a deal when the bed is made up.
Date published: 2019-03-08
Rated 2 out of 5 by from Full/Queen size.....not! This duvet cover seems fine, except one thing....although it is marked full/queen, it is a full. It is not large enough to cover the queen mattress fully. It has to go back.
Date published: 2019-03-05
Rated 1 out of 5 by from pattern is nice But after a wash it creases like crazy so I don't use it anymore.
Date published: 2019-02-19
Rated 5 out of 5 by from Great bedding I love this duvet and the colors in it. I decided to go with the pink as my accent color so I also purchased the pink blanket and velvet comforter. The accent pillows add so much to the look. The quality of all pieces is outstanding.
Date published: 2019-02-13
Rated 5 out of 5 by from Autumn Blossom Duvet Absolutely beautiful!!! Redecorating my entire room around this beauty.
Date published: 2019-02-13
Rated 4 out of 5 by from Beautiful colors I wanted a fresh look for my guest bedroom and this duvet made it look like a designer had found it especially for my house. I like the fact that it is washable too!
Date published: 2019-02-12
Rated 4 out of 5 by from I should have listened to some of the reviews that said this duvet cover runs small. It does. I love the colors though and it is perfect for my room. Now that it is on sale, I am going to buy the King for my bed.
Date published: 2019-02-03
Rated 3 out of 5 by from Beautiful duvet I love this duvet! It’s brightens the room and coordinates well with the other pieces I purchased. The only thing it’s missing is buttons or ties on the inside corners to keep the duvet in place.
Date published: 2018-12-05
Rated 5 out of 5 by from Looks gorgeous! Thrilled with these for our guest room. The colors are wonderful on a linen-feel fabric. I agree that the sham would benefit from a better closure, but my inserts fit fine. We paired with white and gray.
Date published: 2018-10-27
Rated 5 out of 5 by from Pretty Colors Just love this duvet cover and shams. The colors are beautiful and the king shams fit my pillows to a tee. I had previously purchased some sheets, and a blanket with matching Euro shams from Grandinroad. They coordinate very nicely.
Date published: 2018-10-16
Rated 4 out of 5 by from Exactly as shown Bought 2 twin duvets and 2 shams for my guest room and they are perfect. I don't know what all the fuss is about: some reviews don't do it justice! I give it 4 stars instead of 5 because the fabric is very slightly rough or nubby to the touch. But the quality is good and the colors are wonderful. It's like a watercolor of blooming tree branches.
Date published: 2018-08-18
Rated 2 out of 5 by from Disappointed After much thought and measuring decided to purchase the queen size duvet for our new queen size bed. Perhaps the cover would work on a full but on a queen, it's overall dimensions are too small. The reasons for the new mattrest we are tied of extra deep soft pillow tops, so this mattress is more "old fashioned" its depth is much less and much harder, so you would think the cover would come down the sides of the materest nicely. WRONG. Do yourself a favor if purchasing the duvet cover for a queen purchase a king size. If purchasing for a king good luck. Yes I follow washing instructions could water and tumble on low. No problem with color or material.
Date published: 2018-06-23
Rated 4 out of 5 by from Love Purchased the king duvet and 2 euro shams. I did need to add Velcro to the euro shams to get them to stay closed and not gap open and now they are perfect.
Date published: 2018-06-04
Rated 5 out of 5 by from Duvet cover I love it! The colors are just as in the picture. I am very pleased with this purchased.
Date published: 2018-05-07
Rated 4 out of 5 by from Beautiful but shams are very small I love the pattern of this set, but as other reviewers have mentioned, the standard sham is very small and there is no way to close it. I am going to try to find smaller pillows to fit inside. I would recommend this but with the caveat.
Date published: 2018-04-28
Rated 2 out of 5 by from Lacks full description Reverse side is solid white, even after rereading this was never mentioned, expensive for this design and pillow shams are very poorly made. I will have to bring to a seamstress to create button holes and buttons. I was so excited to change decor for spring ...now disappointed.
Date published: 2018-04-15
Rated 5 out of 5 by from Cherry Blossoms I have not even opened the package. I saw this before it was on sale and always wanted it so in the future will use. The colors are beautiful and the material appears heavy. Since I have not taken out of package can’t comment on overview. Good choice.
Date published: 2018-04-05
Rated 3 out of 5 by from I bought this a month ago and it is beautiful. The only thing I don't like are the shams and that's why I am giving it a lower rating. They are on the small size and don't have a closure to keep the pillow in. I would not order the shams again. The colors are beautiful.
Date published: 2018-02-15
Rated 4 out of 5 by from Pretty but expensive Couldn’t help myself - so pretty. It is not as soft (like another reviewer commented) as I would like but I would never return it as I do love it. But my real suggestion would be to put Access holes at the top. All my prior duvet covers had little holes with a button or two so that a person could reach in near the top allowing one to put the corner of the comforter to the inside corner of the cover. There is no way to reach in from the top. It’s just a big bag. Hard to manage in queen size - can’t imagine king. Expensive to not have these little details. Still pretty tho!
Date published: 2018-01-30
Rated 5 out of 5 by from Beautiful watercolor design! This is a beautiful duvet cover! It needs to be ironed when taken out of the packaging, but it is worth the effort. I love this unique design. ❤️
Date published: 2018-01-25
Rated 4 out of 5 by from Love the print Love the print but was surprised the material wasn't a soft cotton, it's more rough- like linen. Not sure how durable the king sham is going to be, but it's beautiful. Ordered the pink fur pillow and velvet pillow in the picture which are nice. The flowered king pillow sham has no closure, if just flaps open. It needs large clear or pink buttons to keep it closed. I also think they should suggest the inserts that would go with the velvet and flowered sham. I made it work with pillows I had...
Date published: 2018-01-17
Rated 3 out of 5 by from LOVELY design! The design is as pictured. Just gorgeous. Where I feel the picture is inaccurate is the size. I have a queen bed with a 2" pillow top and a low profile box spring. The cover barely touches where it's supposed to and being that it's 100% cotton, it's going to shrink. Count on it. The fabric looks like linen. The design is well done. The quality is lacking, sorry to say. I like it enough, love it actually, that I called Grandinroad back and am returning the queen for a king. I can't wait to complete the look of my room. After 5 years of looking, I finally found something I like with all the right colors. Where the big disappointment is - is the shams. These shouldn't be sold. I don't like to say anything negative, but they are too small for standard pillows and they don't close. They look sloppy - for certain. The pillow hangs out. I will have to modify these somehow - not sure how, but I will cause they're simply unacceptable (and I'm not a neat freak). They're just so pretty, I can't *not* have them. I need them to complete the look. If you are crafty, just be prepared to make them work. Would I recommend this to a friend, yes... but not without a caveat. :)
Date published: 2018-01-14
Rated 3 out of 5 by from So pretty, but..... I love this set, but these pillow shams are ridiculous. I give this set a 3 because I’m gonna have to sew some buttons or snaps on the shams to keep the pillow in.
Date published: 2018-01-12
Rated 5 out of 5 by from Gorgeous I bought this for my 11 year old daughter. It completed her room. It is feminine and classy. She loves it and so do I.
Date published: 2018-01-08
Rated 4 out of 5 by from love it Love the product! I just thought the colors would have been more Vibrant!
Date published: 2018-01-04
  • y_2020, m_5, d_26, h_14
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.8
  • cp_2, bvpage2n
  • co_hasreviews, tv_0, tr_46
  • loc_en_US, sid_157396, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_grandinroad
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 90ms
  • REVIEWS, PRODUCT

Is Autumn Blossom Duvet Cover available in Full/Queen?

Asked by: Typist
Thank you for your interest in our Autumn Blossom Duvet Cover. This item is no longer available in the Full/Queen size. We apologize for this.
Answered by: SB Grandinroad Service
Date published: 2020-04-16

will the autumn blossom duvet ever be available in a queen size again?

Asked by: GloriaB
Thank you for your interest in our Autumn Blossom Duvet Cover. We apologize this item is no longer available.
Answered by: SB Grandinroad Service
Date published: 2020-04-10

available in queen? if not , who is the manufacturer?

Asked by: Kaytscarlett
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Duvet Cover. We apologize; this duvet is no longer available in queen. We sign confidentiality agreements with our manufacturers, and we are unable to disclose this information, we apologize for the inconvenience.
Answered by: RL Grandinroad Service
Date published: 2020-04-02

Where can I find matching shams?

Asked by: drummer girl
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Duvet Cover. We apologize; the Autumn Blossom Shams are no longer available.
Answered by: RL Grandinroad Service
Date published: 2020-03-03

What’s the thread count on this set

Asked by: Shopping101
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Duvet Cover. The duvet cover has a 132 thread count.
Answered by: MB GrandinRoad
Date published: 2020-01-28

On the Duvet Cover, does the item inside tie, zip, or button inside?

Asked by: Jeananne
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Duvet Cover. This duvet cover has a button closer but does not have any internal ties.
Answered by: AVGrandinroad Service
Date published: 2019-05-23

Do pillow cases come with the set?

Asked by: Tall
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Bedding Collection. The duvet and shams in this collection are each sold separately.
Answered by: JLGrandinroadService
Date published: 2019-01-05

Does the Annette rug work with this collection in a very neutral tone room? If not, which of your rugs do?

Asked by: NolaCat
Thank you for your interest in the Autumn Blossom Bedding Collection. The Annette Rug will coordinate with this bedding collection.
Answered by: RWGrandinRoadService
Date published: 2018-06-29
  • y_2020, m_5, d_27, h_15CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_3.0.8
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_24
  • loc_en_US, sid_157396, prod, sort_[SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_grandinroad
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 109ms
  • QUESTIONS, PRODUCT
Product:157396-Autumn Blossom Duvet Cover